معرفی کتاب | ۱۰۰ دانشمند ایران و اسلام
  • کد مطالب: ۱۷۶۹۳۸
  • /
  • ۰۶ شهريور‌ماه ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۳

معرفی کتاب | ۱۰۰ دانشمند ایران و اسلام

کتاب «١٠٠ دانشمند ایران و اسلام» یک مرجع زندگی‌نامه است. در این کتاب دستاوردهای علمی ١٠٠ دانشمند بزرگ دوره‌ اسلامی معرفی شده است.

هانیه وهابی - کتاب «١٠٠ دانشمند ایران و اسلام» یک مرجع زندگی‌نامه است. در این کتاب دستاوردهای علمی صد دانشمند بزرگ دوره‌ اسلامی معرفی شده است. دانشمندان معرفی شده در این کتابی یا ایرانی هستند یا در فرهنگ ایرانی پرورش یافته‌اند.

معرفی دانشمندان بر اساس تاریخ زندگی‌شان تنظیم شده است و از سال ٨٠ قمری تا ١٠۴٨ یعنی نزدیک به هزار سال را دربر‌ می‌گیرد. این موضوع خوانندگان را با مهم‌ترین پیشرفت‌های علمی از سده یکم تا یازدهم هجری آگاه می‌کند.

اطلاعات داده شده در کتاب «١٠٠ دانشمند ایران و اسلام» بیشتر به دستاوردهای علمی آنان مربوط می‌شود اما به ریشه‌های زمینه‌ساز این دستاوردها در دانش پیشینیان هم اشاره شده است.

همچنین گوشه‌هایی از بازتاب دستاوردهای دانشمندان این دوره در جهان غرب و ماندگاری برخی از این دستاوردها تا امروز گزارش شده است.

در پایان کتاب «١٠٠ دانشمند ایران و اسلام» هم برای استفاده هر چه بهتر و بیشتر کتاب گاه‌شمار پیشینیان، واژه‌نامه، پایگاه‌های اینترنتی مناسب و نمایه ارائه شده است.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.